Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

Carrie Bradshaw’n kauneuspilkun paluu ja muut tammikuun puheenaiheet

16.01.2019

Listasimme alkuvuoden kiinnostavimmat tapahtumat, meikit ja muut kuumat perunat.

Kuukauden kauneusmuusa: Loane Normand

Ranskalainen malli Loane Normand on pelkistäjien uusi kauneusmuusa. Häneltä kannattaa kopsata täydellisen huoleton, pehmeä pixie-tukka ja suloinen kauneuspilkku, joka on helppo meikata kajal-kynällä (vaikkapa pullean finnin päälle à la Carrie Bradshaw).

Kuukauden hankinta: budjettipuna

Viime syksyn ilonaiheita oli, kun muotisuunnittelija Isabel Marant loi huulipunakokoelman meikkijätti L’Oréal Paris’n kanssa. Tuotteet ovat myynnissä vielä helmikuun loppuun saakka, joten nyt kannattaa käydä hamstraamassa järkihintaisia mattahuulipunia (14 e). Sävyt on kuratoinut pariisilaistyylin mestari, ja Ellen suosikkeja ovat kolme kaunista punaista: Palais Royal Field, Saint Germain Road ja Pigalle Western. Niillä, chignon-nutturalla ja puhtaalla kauluspaidalla pelastat minkä tahansa maanantaisen asukriisin.

Ilmiö: kannabiskosmetiikka

Marihuanan laillistaminen osassa Yhdysvaltojen osavaltioista näkyy jenkkiläisillä kauneussaiteilla ja -blogeissa. Ne hehkuttavat kannabista tehokkaana ihonhoidon aineosana, joka kosteuttaa, helpottaa tulehduksia ja auttaa lievän aknen hoidossa. Suomessa myytävissä tuotteissa ei ole käytetty kannabista vaan hampunsiemenöljyä, joka kosteuttaa tehokkaasti myös herkkää ja atooppista ihoa. Tunnetuin niistä on The Body Shopin käsirasva, joka lanseerattiin jo kaksikymmentä vuotta sitten.

Miesten muoti: tiedossa statement-printtiöverit

Miesten muodin tyylimotto vuodelle 2019: mitä rumempi, sen parempi. Jopa rumat joulupaidat ovat saaneet jatkoaikaa keväälle; tonttujen ja porojen kuvat ovat vain korvautuneet sarjakuvahahmoilla ja muilla statement-printeillä (kuten kuvassa näkyvän Iceberg-merkin tapauksessa). Moni muukin pitkään kammoksuttu trendi tekee keväällä paluun. Ennustamme, että miestenosastoilla tullaan keväällä hypistelemään solmuvärjättyjä paitoja, kalastajanhattuja ja neonvärejä.

Lue lisää: Tältä näyttää miesten muoti vuonna 2019

Meikkihitti: talvi-ihon pelastaja

Diorin aurinkopuuteri on talvi-ihon nerokas heleyttäjä: kauniin persikansävyn ja helmiäispigmenttien ansiosta se sopii paitsi kasvojen varjostukseen myös poski­punaksi, korostuspuuteriksi ja luomiväriksi.

Dior Nude Luminizer Collector, sävy Peach Delight, 55,50 e.

Tammikuun tuoksu: Burberryn Her

Miltä Lontoo tuoksuu? Burberryn vastaus kuuluu: mieleenpainuvalta kombolta orvokkeja, pensasmustikoita ja meripihkaa. Her-parfyymia suihkimalla saa parissa sekunnissa ylleen yhtä kutsuvan auran kuin pitkän, ylellisen kylvyn jälkeen. Iho tuoksuu selittämättömän raikkaalta vielä tuntienkin päästä.

EdP 50 ml, 92,50 e.

To do -listalla: tunturifestarit

Hailuodon kalastajakylässä Oulun edustalla järjestettävä kulttuuri­festivaali Bättre Folk talvehtii Pyhätunturilla. Esiintyjälistalla on tämän hetken kiinnostavimpia artisteja, kuten Paperi T ja Joensuu 1685, ja kattausta on maustettu kiinnostavilla nykykirjailijoilla.

P.S. Ole nopea: myynnissä on ainoastaan 440 lippua.

Bättre Folk i Fjällen 1.–3.2.

Laukkutrendi: takaisin satulaan

Dior otti uudelleen tuotantoon John Gallianon 1999 suunnitteleman klassisen satulalaukun. Vuosituhannen vaihteen hittilaukun teki aikanaan tunnetuksi Sinkkuelämää-sarjan Carrie. Kulttisarjan ensimmäisiä tuotantokausia kannattaa katsoa nyt tarkalla silmällä, sillä 2000-luvun alun asustemuoti on jälleen ajankohtaista.

Kulttuuritärppi: menestysromaanista oopperaksi

Tämä on pakko nähdä: Ulla-Lena Lundbergin Finlandia-palkittu menestysromaani Jää siirtyy tammikuussa Kansallisoopperan lavalle.

Ensi-ilta 25.1.

Uusi meikkisarja: Korento

Tätä on odotettu: Flow Cosmeticsin Korento on uusi suomalainen luonnonkosmetiikan meikkisarja. Koostumukseltaan seerumimaiset meikkivoide ja poskipuna levittyvät näppärästi sormilla taputellen ja tekevät ihosta kauniin kuultavan.

Korento seerumimeikkivoide, 39 e, ja seerumiposkipuna, 35 e.

Testissä: tulevaisuuden ripsari

Tätä on odotettu: 3D-tekniikka saapui meikkimarkkinoille. Chanel ehti ensin lanseeraamalla 3D-ripsariharjan, joka on osoittautunut Ellen testissä hypensä arvoiseksi. Harja annostelee maskaramassaa tasaisesti niin, ettei paakkuja tule eikä harjaa tarvitse vähän väliä dipata tuubiin.

 Chanel Le Volume Révolution -ripsiväri, 46 e.

Lue myös:

Meikit, joista some sekosi (ja kohta myös sinä)

Valitsimme parhaat päältä: 10 korealaisen kosmetiikan hittiä

Ellen vuosihoroskooppi 2019: suhdesäpinää ja ammatinvaihtoja

teksti Ellen toimitus
kuvat Elle
Tilaa Elle

Seuraa Elleä