Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

15 keinoa piilottaa juhlaväsymys

28.04.2017

Näillä kikoilla huijaat muut (ja itsesi) uskomaan, että selviät juhlista ilman väsymystä tai pöhötystä.

1. Valitse B

Unohda puurot ja ­viherpirtelöt. Pekoni ja munat sisältävät runsaasti B-vitamiinia, joka nopeuttaa toipumista eli freesaa myös ulkonäköäsi. Jos ruoka ei maistu, poksauta B-vitamiinia sisältävä porepilleri vesilasiin ja kulauta alas.

2. Kofeiinia, kiitos

Sammuta janosi ­Coca-Colalla. Vaikka vesi on vanhin voitehista, juhlia seuraavana aamuna kannattaa korkata kolajuoma. Sen antioksidantit ja kofeiini auttavat päänsärkyyn ja sen aiheuttamaan ryppyyn kulmakarvojesi välissä. ,

3. Jäätävä hetki

Käy kylmässä ­suihkussa – tai ainakin lopeta suihku jääkylmällä vedellä. Kylmä vesi paitsi herättää myös laittaa veren kiertämään ja palauttaa värin ihollesi. Ja laskee turvotusta.

4. Öljyä itsesi

Poista pahin pöhötys eteerisen öljyn avulla. Hiero suihkun jälkeen vatsaan ja reisiin nesteitä poistavaa vartaloöljyä. Monet niistä sisältävät esimerkiksi raikasta greippiä, rosmariinia ja meiramia.

5. Teepussit esiin

Haudo turvonneita ­silmiäsi kylmillä kamomillateepusseilla. Jos ajatus märistä teepusseista kasvoilla ei viehätä, taputtele silmien alle silmänympärysgeeliä, joka on viilentynyt jääkaapissa yön yli.

6. Napakka ote

Rasvaa naamasi. Jos sinulla ei ole aikaa kosteuttavaan kasvonaamioon, kaiva kaapistasi tuhdein kosteusvoiteesi. Hiero sitä rivakasti kasvoillesi. Napakat otteet herättävät väsyneet kasvot. Voiteen kosteuttavat aineet puolestaan piilottavat pikku juonteet, jotka johtuvat kehon kuivumisesta. Kosteutus saa ihon näyttämään heti vähän raikkaammalta.

7. Vedä pohjat

Pohjusta meikki. ­Krapula on kuin ­meikin musta aukko: ehostus katoaa ­lounaaseen mennessä jälkiä jättämättä. Tämä johtuu siitä, että ­janoinen iho imee kaiken itseensä. ­Meikinpohjustus toimii puskurina ihon ja meikin välissä.

8. Leiki hehkulamppua

Ota hehku purkista. Tämä ei ole mattameikkivoiteen päivä, sillä se tekee sinusta entistä kulahtaneemman näköisen. Kasvot tarvitsevat hehkua. Sitä saat joko ohuesta, valoa heijastavasta meikkivoiteesta tai sotkemalla kuultovoidetta meikkivoiteesi joukkoon. Kun olet levittänyt meikkivoiteen, taputtele valovoidetta poskipäille, kulmaluille, amorinkaareen ja nenänvarteen.

9. Piilota panda

Piilota silmänalus­rinkulat peite­aineella. Tummat silmän­aluset eivät pelkästään tee sinusta väsyneen näköistä: ne korostavat
silmäpusseja ja lisäävät pöhöttynyttä vaikutelmaa. Valitse mieluummin kellertävä kuin punertava peiteaine. Saat piilotettua myös punaiset läikät ja näpyt, jotka johtuvat nukkumaan menosta meikit päällä.

10. Väriä naamaan

Korvaa peruspuuteri vaalealla aurinkopuuterilla. Se palauttaa värin harmaalle iholle. Muista: mitä isompi ja pörheämpi suti, sitä kevyempi ja luonnollisempi jälki.

11. Punastele

Hymyile peilille ja sudi pinkkiä poskipunaa poskiesi pyöreimpiin kohtiin eli sinne, mistä punoitat luonnollisesti reippaan ulkoilun jälkeen.

12. Pidä jumppatauko

Tee aamuvenytykset. Venyttele tanssimisesta jumiutuneita lonkankoukistajiasi, sillä huomenna ne vasta jumissa ovatkin. Kevyt aamutaivuttelu helpottaa myös tukkoista oloa.

13. Valaistu

Kirkasta katse piirtämällä sisärajaus vaaleanbeigellä tai hyvin vaaleanpunaisella kajalilla. Töpötä lisäksi vaaleaa luomiväriä silmän sisänurkkaan.

14. Meikkaa megaräpsyt

Taivuta ripset. Kaartuneet ripset piilottavat taakseen turvonneet luomet. Harjaa kaari paikalleen runsaalla kerroksella mustaa maskaraa.

15. Huutomerkki-huulet

Punaa huulesi kirkkaimmalla punallasi. Kukaan ei huomaa nuukahtanutta naamaa ja punasilmiä, jos huulet näkyvät korttelin päähän. Hätätapauksessa voit jopa skipata kohdat 8, 11, ja 13 – kunhan punaat huulet pinkillä, oranssilla tai kirkkaanpunaisella. Täydellinen silmänkääntötemppu on yhdistää puna näyttäviin silmälasikehyksiin.

 

Lue myös:

4 x moderni juhlakampaus

Miksi tauko juomisesta tuntuu siltä kuin elämä pysähtyisi?

Pitääkö tissuttelusta huolestua?

Mitä burnout opetti?

 

teksti Riikka Väänänen
kuvat matt jones
Tilaa Elle

Seuraa Elleä