Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

APUA KAIVATAAN AAMUIHMISEKSI

15.11.2018 10 kommenttia

Moikkamoi! Viimeisimmästä postauksestani on jo hiukan aikaa, ja tähän väliin on mahtunut jos jonkin moista. Olen aloittanut “detox kuurin,” toisin sanoen otin salikortin ja heivasin kaikki herkut/ sokerit/ yms ruokavaliostani veks. Isäinpäiväviikonlopun vietin vanhemmillani Kokkolassa, sain 4 päivän ajan vain rentoutua. Olen ollut todellakin sen tarpeessa. Viikonloppuna viskasin detox kuurin kankkulan kaivoon ja söin pullaa ihan olan takaa.

Maanantaina saavuttuani takaisin Helsinkiin pistin taas kuntokuurin ruotuun. Tiistaina minulla piti olla Personal Trainerin pitämä tunti minulle salilla, mutta hän oli unohtanut. Ystäväni Tuulis oli samalla salilla samaan aikaan, joten treenattiin sitten yhdessä se ilta. Kaaduin jotenkin aivan ihmeellisen kummasti juoksumatolla siihen noustessani matto käynissä, (jestas miten noloa, onneksi Tuulis juoksi vieressäni ja sain revetä nauruun ja tirauttaa muutaman kyyneleen kivusta. Nyt jalkani on säärestä aika mustana kera kahden ison verisen haavan. Miten ihanaa) olen tuskaillut miten hitsissä mä löydän aikaa kaiken tekemiseen ja siivonnut vimmatusti, kun on pistäny vihaksi tämä arkeni aikatauluttaminen.

Tulin siihen tulokseen että eihän tässä ole mitään järkeä. Pääsen töistä 18-19 aikaan ja olen ihan loppu kun olen tullut salilta töiden jälkeen. Mistä ihmeestä revin aikaa blogini tekemiseen, ystävieni näkemiseen, kirjan lukemiseen jne. Päätin, että minun täytyy alkaa aamuihmiseksi. Ei houkuta sitten millään, ei niin millään, mutta ei tässä muu auta, sillä tämän hetkinen elämänrytmini ei toimi minulle aikataulujen ja jaksamisen suhteen.

Eli siis, onko siellä joku aamuihminen joka osaa antaa hyviä vinkkejä asiaan? Tietysti täytyy mennä aikaisemmin nukkumaan että jaksaa herätä aikasemmin, mutta miten ihmeessä se onnistuu, herääkö sitä oikeasti koskaan pirteänä 6.45? Miten pääset salille ennen töitä, saati saada aamupalaa alas jotta jaksaa treenata ilman, että alkaa oksettaa? Olipa vinkkisi mikä tahansa, otan ideat mieluusti vastaan jos sinulla sattuu olevan jotain mielessä!

Kivaa päivää ja kuulemiin! <3







INSTAGRAM
FACEBOOK

ODD MOLLY nahkatakki/ leather jacket
H&M mekko/ dress
NELLY saappaat/ boots

Kommentit

Kommentoi
  1. riikka

    Moikka, mulla oli ihan sama ongelma joskus muinoin. Töissä piti olla 8:50 ja töiden jälkeen olin niin väsynyt, etten ois jaksanut mennä salille sen jälkeen, joten päätin ihan samoin kun sinä että treenit on tehtävä aamusta!
    Eli laitoin sitten joka aamu herätyksen klo 6 ja söin puuron. Salille klo 7, tunnin treeni, kotiin suihkuun plus meikkaus ja kerkesin juuri ajallaan töihin. Siitä tuli tapa/rutiini ja nukuin sillon paremmin kuin koskaan ! Saatoin mennä joskus jopa klo 20 nukkumaan !Viikonloput pidin vapaata treenauksesta ja töistä ja sillon sai vaan olla! Mulle se oli todella toimiva ratkaisu. Otan sen varmasti taas käyttöön uudestaan myöhemmin! Tällähetkellä on niin eri elämäntilanne kuin silloin etten voi noudattaa sitä juuri nyt.

    • Minna Somero

      Heissan!
      Ihan huikeeta miten oot tehnyt ton muutoksen! Kiitos sulle tästä vinkistä. Pakko on ottaa itseäni niskasta kiinni nyt, sillä muuten tämä arki ei tunnu hyvältä. Pistän nämä kyllä hyvään talteen ja käytäntöön, treeni aamulla on mulle se isoin yäk refleksi. Hyvä myös ottaa huomioon elämäntilanteet, kovasti tsemppiä myös sulle! Kiitos! <3

  2. Pinjafin

    Ompa ihania kuvia! 😍 omat vinkit aamuherätyksiin on se, että ensiksi vain totuttelet aikaisiin aamuihin kunhan olet nukkunut tarpeeksi yöllä. Ponkaiset ylös etkä jää hengailemaan peiton alle herätyksen jälkeen. Laita illalla treenikamat valmiiksi niin aamulla on helppo lähteä! Ja tuo aamiainen, syö vain vähän ennen treeniä ja enemmän sen jälkeen. Itse syön esimerkiksi hedelmän tai hieman leipää heti herättyäni niin jaksaa treenata mutta kunnon aamiainen vasta treenin jälkeen! Toivottavasti nämä auttavat 🙂

    http://pinjafin.com/

    • Minna Somero

      Moikka moi!
      Voi kiitos sulle, paloautot sopi hyvin mekkoon, must say. 😀
      Super hyviä vinkkejä, kiitos! Tuo aamiainen ja treenikombo on mulle vaikein, mutta yritän kyllä, syödä edes vähän jotta jaksaa treenata. Sitten vielä mennä salille ennen töitä. Huhhu, pakkohan tämän on olla hyvä, kun niin moni on tämän rytmittämisen puolella. Pakko ottaa itseään niskasta kiinni näiden suhteen. Tänään selvisin aikaisesta heräämisestä, mutta salille en päässyt. 😀
      Kiitoksia tsemppikommentista! <3

  3. Emma

    Mulla on sama yritys meneillään, että saisi käännettyä aamuheräämistä aikaisemmaksi. Koko syksyn olen yrittänyt ja välillä onnistunutkin, silti siitä ei vielä oo tullut joka päiväistä rutiinia. Jos kuitenkin motivaatiota löytyy niin eiköhän se ajan kanssa tarpeeksi monella herätyskellolla toteudu.

    • Minna Somero

      Heissan!
      Hienoa että oot jaksanut yrittää ja olet myös onnistunut! Itse pelkään just sitä, että viikon vedän tätä aamuihmisjuttua, minkä jälkeen väsyn touhuun 😀 koitan kyllä, että saisin kaiken mahtumaan päiviini ilman, että olen rättiväsynyt illan suussa. Katsotaan miten menee, tänään oli mun eka aamu tässä uudessa rytmissä. Kiitos sulle vastauksesta ja tsemppiä myös sulle kovasti! <3 hoidetaan homma kotiin! 😀

  4. Soile

    Onpas kaunis asu sinulla! Samat ajatukset täällä, kun työpäivä päättyy vasta klo 17. Otin kolme viikkoa sitten itseäni niskasta kiinni ja aloin heräämään klo 6.25; kuppi kahvia naamariin ja salille tai tunnin kävelylenkille. Ei siinä auta muu 😀 Eilen tein sitten eka kertaa kolmeen viikkoon sen, että kun kello herätti aamulenkille katsoin synkkään sateiseen ulkoimaan ja siirsinkin sen ajan tunnin myöhemmäksi ja jatkoin unia 🙁 Näin sitten unta, että ulkona olikin kaunis lumipeite ja ihan ok. kävelykeli. Sen verran kadutti tuo laiskuuskohtaus, että tänään nousin pirteänä ja motivoituunea 6.25 ja nyt on niin hyvä mieli kun treeni tehty 🙂

    • Minna Somero

      Moikka!
      Kiitoksia sulle, punainen piristää kivasti tätä syksyä ( melkein talvea?)
      Oi wau, kova juttu kyllä, tuo aamutreenaaminen saa itselläni niskakarvat pystyyn.:D Mutta pakko tässä on jotain muutosta tehdä, tänään eka aamuni sai itseni myös voiton tunteen puolelle, vaikka treenaamaan en mennytkään. 😀 Kiitos tsemppaavasta vastauksesta! <3

  5. Iida

    Moi Minna! Aamuihmisyyttä helpottaa minulla liikunnan kannalta aamupalana syöty tuorepuuro (joita varmaan syötkin jo): itse laitan omaani heraproteiinia, 4-viljan hiutaleita ja maitoa. Ennen syöntiä kippaan päälle marjoja ja pähkinöitä. Puuro tehdään edellisenä iltana valmiiksi jääkaappiin, ja se sekä helpottaa aamupalaa että sen voimalla jaksat vaikka minkälaisen treenin. Et kadu aamuihmiseksi ja erityisesti aamutreenaajaksi siirtymistä: liikunnasta ei tarvitse huolehtia loppupäivänä ja illan voit levätä rauhassa. 🙂 Paljon tsemppiä!

    • Minna Somero

      Moikka!
      Mikä huikea idea tuo tuorepuuro! Voin myöntää, että en ole ikinä tehnyt moista. Kuulostaa maukkaalta aamiaiselta ja täytyy kokeilla tätä, vaikka aamupalaa minun on niin kovin vaikeaa saada alas. Edes pienissä määrin tämä ohje varppina antaa hyvää puhtia päivään. Toivon todella tuon treenin suhteen käyvän noin. 😀 Kiitos sulle kovasti vastauksesta! 🙂 <3

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Toimitus suosittelee

Tilaa Elle

Seuraa Elleä