Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

Jokunen viikko sitten mainitsin mustasta liivi uutukaisesta tuolla vaatekaapissani. Aika löytö se sinäänsä oli, sillä itseasiassa äitini nappasi sen mulle ohikulkumatkalla liikkeen ohitse, kun sattumalta näki tän kiva yksilön. Aika hyvin äiti tietää mistä tykkään! Tätä liehuvaa rimpulaa nyt voi yhdistellä aika lailla minkä tahansa kanssa + kesällä varmasti vallan mainio valinta asuun kuin asuun. 

 

Perjantaina on muuten suuntana Keski- Pohjanmaa ja pääsen viettään aikaa taas perheeni parissa. Viimeksi tuli käytyä siellä jouluna, joten pikku reissu sinne tekee terää!  Seuraavat kuulumiset kirjotan sitten sieltä suunnalta. 🙂

 

IMG_7033work.jpgjk l.jpg

FILIPPA K takki

ZARA poolopaita

SEPPÄLÄ liivi 

TIGER OF SWEDEN farkut

ZARA korot 

CHANEL laukku 

 

Nyt ollaan sen verran tärkeän asian äärellä, että päätin tehdä tästä aiheesta ihan oman postauksen. Nimittäin nukkuminen. Melko moni meistä nukkuu aivan liian vähän viikon aikana ja korvaa sitten univajeen viikonloppuna nukkuen pitkään. Päivisin olo on väsynyt ja välttämättä illalla ei uni tule helposti. Maanantaina meille pidettiin TFW- salilla Unikulman uniluento, missä kerrottiin paljon hyviä vinkkejä hyvän unen saavuttamiseksi.

Ihan ekaksi kannattaa jättää eri ruutujen, kuten läppärin, puhelimen yms katsomisen kokonaan pois, ennen kuin alkaa nukkumaan. Tämä nyt on aika lailla kaikilla tiedossa. Syy tähän on se, että silmät reagoivat vahvasti ruudusta tulevaan valoon, jolloin kehomme luulee, että on päivä ja vireystila nousee/ pysyy samana eikä väsymystä huomaa helposti.

Toinen todella tärkeä juttu säännöllisen unirytmin kannalta on se, että keho tulisi totuttaa herämään joka ikinen aamu täysin samaan aikaan. Jep, viikonloppunakin. Tällöin herääminen muuttuu helpommaksi ja illalla väsymys iskee myös nopeammin. Optimaalinen aika heräämiselle olisi n. klo 7.00. Toki on poikkeuksia ja kaikille ei samat jutut toimi, mutta n. kahden viikon kokeilun jälkeen hyvin monen keho alkaa tottua tähän unirytmiin. Tässä on ainakin mulle haastetta kerrakseen! Olen huisin hyvä torkuttaan kelloa aamuisin.. 

Myös seuraavat jutut kannaattaa laittaa heti käytäntöön: 

Tuuleta makuuhuone aina ennen nukkumaan menoa, jolloin sisäilman on raikasta ja samalla se viilentää huonetta. Huoneen lämpötila ei saa olla liian kuuma, koska muuten yön aikana herää kuumuteen jonka jälkeen tulee kylmä, kun peiton ottaa pois, jne. 

Lakanat tulisi vaihtaa n. kerran kahdessa viikossa. Puhtaissa lakanoissa nukkuu usein paremmin, sekä kehostamme irtoaa yön aikana talia, rasvaa, sekä erinäistä kosmetiikkaa. Lakanat siis likaantuu nopeasti. Tyynyt tulisi myös pestä n. 1 kerran vuodessa. Tarkista aina, että tyynyissä on pesulappu/ ohjeet tyynyn pesuun. 

Rauhoita makuuhuone kokonaan kaikilta jättämiltäsi/ tulevilta töiltä. Ei läppäriä huoneeseen, työ- ja koulujuttuja sängyllä yms. Nämä kaikki saattavat vaikuttaa sressitasoon, mikä puolestaan vaikeuttaa unen saantia.

Aamulla puolestaan herää heti herätyskelloon, älä torkuta. Juo lasi vettä tai jos normi vesi ei mene heti aamulla alas, oma vinkkini on puristaa hitusen sitruunaa veteen tai kivennäisveteen. Keho herää nopeammin, kun se saa heti nesteitä herättyään. 

IMG_8476-3

 Laita pian herättyäsi musiikki/ radio/ tv päälle jolloin aivot saavat heti ärsykkeitä, mikä puolestaan auttaa saamaan kropan nopeasti skarppiin tilaan.

-2.jpg

vb2

 

*Vinkit antoi Unikulma, tehty yhteistyössä Training For Warriors– salin kanssa.

 

Maanantai on sujahtanut täällä lukemisen merkeissä. Eikä minkään tahansa kirjan, vaan kauan toivelistalla olleen Coco Chanelin kuvitetun elämänkerran. Kuvat on aidoista tilanteista ja Cocon eri elämänvaiheista. Kirjassa on myös hänen omia piirroksia asuluonnoksista, sekä omia kuuluisia sanontoja putkahtaa esiin moneen otteeseen. Tätä kirjaa on tullut etsittyä huisin pitkään ja lopulta päätin tilata sen. Yli kuukauden odottelun jälkeen se on nyt tässä. Tämän tyylisä kirjoja tykkään lukea useimmiten: elämänkertoja ja romaaneja. Tällä hetkellä luen toistamiseen Kuningatar Noorin dokumetaarista elämänkertaa, sekä Audrey Hepburnista kertovaa kirjaa nimeltä Lumous. Bloggaamisen, aikakausilehtien ja SoMen vastapainoksi on musta varsin rentouttavaa lukea kirjoja ja hetkeksi unohtaa ihan kaikki muu. 

Sellasta siis tän päivän aamuun kuului ja illemmalla taas salille. Kahvia taidan myös kumota vielä muutaman kupposen lisää,  ihan näin maanantain kunniaksi. Mainiota päivää! 🙂

 

 

IMG_8255

 

Viimepäivinä mulla on ollut tavallista useammin käytössä perus siniset farkut. Ei mitenkään ilmotusluontoinen asia sinäänsä mutta tummien housujen käyttäjänä havahduin tähän muutokseen. Hehe. Kevät on näköjään tulossa jo tammikuussa omaan vaatekomerooni. Mutta näitä farkkuja voi yhdistellä hyvin näin talevella ja kevään tullessa. Kevääseen on vielä matkaa mutta kovasti odotan jo lumien sulamista ja hiukan lämpöisempää säätä. Talvea on vielä jäljellä niin ei muuta kuin make the most of it! Talvessa on kumminkin monia hyviä puolia:


Voi kerrospukeutua kunnolla, mitä kesällä ei usein voi ehdä,

Lämpimät kaakaot ja kahvit lämmittää mukavasti eikä niitä juodessa tule kuuma,

Kynttilöitä tulee poltettua enemmän joka luo kivaa tunnelmaa kotiin,

Voi käyttää karvaliivejä ja pipoja suosiolla,

Päiväunet ( jos kerkeää) torkkupeiton alla tuntuu talvella huisin monta kertaa mukavemmalta!


Hyviä ja vähemmän hyviä puolia löytyy jokaisesta vuodenajasta mutta parempi keskittyä niihin hyviin! 🙂


Mukavaa lauantaita kaikille! <3

IMG_7399vk.jpgIMG_7289-2

 

IMG_7295

 

IMG_7402

 

IMG_7326-2

 

MANGO takki

OODJI paita 

HM vyö 

TIGER OF SWEDEN farkut 

DIN SKO kengät 

Täällä on ollut blenderi kovassa käytössä, kun innostuin kokeilemaan vihersmoothieta, sekä perus marjoista tehtyä “jäähdyke-smoothia”. Vihersmoothia en ole kovinkaan montaa kertaa maistanut, kun perinteiset hedelmäsmoothiet on vieneet voiton. Noh, nytpäs päätin pistää yhden reseptin koetukselle. Meillä on myös TFW- salin Cocovi-haastelaisilla tämän viikon haastetehtävänä käyttä parsakaalia neljä kertaa eri aterioilla. Vihersmoothie tulikin itselleni heti mieleen. 

Smoothieita on tosi helppo tehdä ja aika lailla mielikuvitus on vain rajana. Spirulinaa ja Maca- jauhetta uskalsin kans lisätä näihin ja voin sanoa, että maku ei ollut hassumpi! Suuria määriä niitä en laittanut mutta Macaa n. ruokalusikallisen ja spirulinaa teelusikallisen. 

Tässäpä siis molempien tehopaukkujen ohjeet! 🙂 


Vihersmoothie: 


Reilu nippu tammenlehtisalaattia

N. kourallinen parsakaalia 

1 omena 

1- 2 veriappelsiinia oman mielen mukaan


Kaikki blenderiin

Lisäksi vettä jos tarve

Lisää Macaa 1 rkl

Lisää Spirulina 1 tl

Sekoita blenderissä kunnolla

Kaada lasiin ja A vot! 

 

kmk.jpgan.jpgIMG_7650-2


Marjasmoothie:


250 g mustikoita ( itse käytin pakastemarjoja )

250 g vadelmia 

250 g rahkaa ( itse käytin rasvatonta/ maustamatonta ) 

250 g Soijajogurttia


Kaikki blenderiin 

Lisää 1 rkl Maca- jauhetta 

Sekoita vielä uusiksi 

Raikas marjaherkku on valmis! 

pl.jpgbn.jpgIMG_7639

 

Torstai- iltana suuntasin Foorumin Stadiumiin adidaksen ja Stella McCartneyn StellaSport- malliston lanseeraustilaisuuteen. Pääsimme mm. muiden bloggaajien kanssa tutustumaan mallistoon hitusen etukäteen, ennen kuin nämä upeat sportkuteet tulevat kauppojen hyllyille. Koko kokoelmassa kiinnitin heti huomiota kirkkaisiin väreihin, jotka oli tosi pirteitä ja suorastaan huoku energisyyttä. Mallisto on tyylikäs ja sporttinen samaa aikaa, sekä monia juttuja voisin napata tuosta mallistosta omaankin käyttöön. 🙂 Keltainen sport- kassi on yksi mun suosikki, sekä vaalean harmaan lippiksen ottaisin jopa näin talvella oitis käyttöön. Tykkään yhdistellä välillä sporttisia vaatteita arkipukeutumiseeni. Esim tennarit+ treenihousut ja villakangastakki on mulla usein arkisin päällä. Tän malliston treenivaatteet on tosi tyylikkäitä ja sporttisia samaan aikaan, joten näillä sujuu treenit vallan tyylikkäästi. 😉 


Illan jälkeen saimme myös pienet lahjapussukat mukaan missä oli siniset bikinit kesäksi, taikka jo nyt käyttöön jos uimaan innostun! Suuret kiitokset vielä tapahtuman järjestäjille kutsusta! Oli ilo päästä paikanpäälle ihailemaan ja hypistelemään näitä ihania sport-vaatteita! kiitos! 🙂 


ll.jpg


7243.jpg

 

IMG_7688

IMG_7681-2

IMG_7666 

IMG_7657 

IMG_7663

IMG_7709 

IMG_7723

 

Jestas on kyllä hyvä fiilis! Kipeä kroppa mutta fiilis mainio! Tänään meillä oli taas Cocovi- haaste reenit missä käytiin paljon teknisiä juttuja läpi. Esim se, että kyykkää alas oikein, ei ole ihan helppo juttu. On hurjan tärkeää, että oikea tekniikka on kuunnossa sillä juuri sillä ehkäistään vammojen tuloa. Näiden treenailujen aikana on tullut opittua valmentajilta kasapäin uusia juttuja. Itse oon kokenut tosi tärkeäksi sen, että saa valmennusta treenaukseen ja oikean taktiikan oppimiseen. 


Muutamia kuvia napattiin Saran kanssa treenailujen jälkeen. Tässä juttuja joita ollaan tehty ja opittu tunneilla. Tosi monipuolista treeniä kroppa saakin näillä tunneilla. Leuanvetoja muuten treenan nyt kumpparin kanssa. Ei oma haba riitä raakana vetoon kovinkaan moneen. Haha. Joten kumppari tankoon kiinnitettynä on huisin hyvä apu! 


Nyt mä lähden smoothien tekoon (vihdoin ostin uuden blenderin) ja jos sitä spirulinaa ja macaa vaikka koittaisi. Hmm, varmasti aika villi makuelämys! 

Kuvat ottanut: Sara 

IMG_7412


IMG_7431


IMG_7443


IMG_7445


IMG_7427k.jpgIMG_7461


IMG_7466


IMG_7471


IMG_7476

 

Tiistai täynnä energiaa ja hymyä. Varmasti tämän energisen fiiliksen sai taas aikaan eilinen treenailu viikonlopun jälkeen. Fiilis vaan on niin hyvä kun liikkuu! Uni maistuu myös paremmin ja aamulla herääkin paljon pirteempänä. Eilen mainitsemani takki uutukainen pääsikin heti käyttöön, ja tykkään tuosta kyllä kovasti. Tämä sopii niin arkeen kuin juhlaankin. 


Nyt jatkuu työt ja illalla taas salille treenailemaan, kuullaan pian! 🙂 


IMG_6899.jpg

mim.jpg

-_mi.jpg-3 

GLOBAL pipo

FILIPPA K takki

MANGO paita

WEEKDAY  t-paita

ZARA housut

NIKE lenkkarit

FILIPPA K jacket 

Tilaa Elle

Seuraa Elleä