Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

MALMINKARTANON PORTAAT

30.07.2015 7 kommenttia

Eilen oli taas pitkästä aikaa ihana ilma. Mikä parempaa kuin iltalenkki auringon vielä paistaessa? Halusin kuitenkin lenkin sijaan jotain erilaista, joten päätimme yhdessä ystäväni kanssa mennä tekemään jalka- ja pepputreeniä Malminkartanoon. Malminkartanossa sijaiitsee nimittäin Helsingin korkein kohta, vanha jätemäki, jonka huipulle johtaa 426 askelmaiset portaat. Näitä portaita ylös kävelemällä ja juoksemalla saa ihan hurjan hyvän jalkatreenin.

Yesterday was a lovely day for some sporting. Instead of going for run I decided to go together with my friend and do a tough leg- and butt workout. We climbed stairs up and down, over and over again. 

Mainos alkaa
Mainos päättyy

Aluksi vain kävelin portaat reippaasti ylös alkulämmittelyksi. Siinäkin syke nousi jo jonkin verran ja jaloissa alkoi tuntumaan. Lämmittelyn jälkeen aloin juosta portaita. Jaksoin juosta noin puolet portaista, jonka jälkeen oli pakko vaihtaa taas kävelyksi. Polte reisissä oli ihan uskomaton! Porrastreeni kehittää todella hyvin jalkojen voimaa ja lihaskestävyyttä. En ole ilmeisesti tarpeeksi treenannut jalkalihaksia, sillä olin yllättynyt kuinka “nopeasti” hyydyin portaita juostessani. Porrastreenissä saa myös tehokkaasti rasvan palamaan, sillä sykkeen vaihtelut nopeasta hitaaseen polttaa rasvaa.

En olisi uskonut, että porrastreeni olisi ollut niin rankka! Tunnin verran juoksimme portaita ylös ja hölkkäilimme alas. Portaiden vieressä kulkee hiekkatie, jota pitkin voi myös kulkea alas. Treenin jälkeen jalkani olivat niin halpoilla, että auton kaasupoljinta painaessani jalkani tärisivät. Siitä voi päätellä, että kaikkeni annoin ja hampaita kiristellen viimeiset askelmat huipulle otettiin. Koko treenistä jäi kuitenkin todella positiivinen fiilis. Pitää ehdottomasti mennä uudestaan. Asetin itselleni tavoitteeksi, että pystyn vielä juosta kaikki nuo 426 porrasta kerralla ylös.

First we just walked all the steps up to the top as a warm-up workout. Even just by walking, my pulse got up quite fast. The next time we ran the steps, which was so hard. The burning in my thighs was horrible. After doing this workout for an hour I was so exhausted and my legs were shaking. That was a tough workout but so worth it. I felt very good afterwards. 

Kommentit

Kommentoi
  1. Linda

    Ihanat treenihousut, ilmeisesti adidaksen, osaatko kertoa mallin nimeä? 🙂

    • Metti Forssell

      Hei! Treenihousut ovat “Supernova Long Tight”. Kannattaa käydä kurkkaamassa Stockmannilta tai Intersportista!

      • Linda

        Kiitos paljon! 🙂

  2. Yyy

    Tiedän ton tunteen kun jalat IHAN hapoilla!! 😀 mut hyvä fiilis tulee jälkeen päin.

    • Metti Forssell

      Haha niimpä!! Olin tuon treenin jälkeen iiiiiiihan loppu! 😀

  3. Ninni

    Nuo samat portaat on ensi viikolla mullaki treenikohteena 😀 Saa nähdä miten käy 😉

    • Metti Forssell

      Kiva! Tsemppia sinne ja hyviä treenejä! 🙂

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Toimitus suosittelee

Tilaa Elle

Seuraa Elleä