Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

Meikit, joista some sekosi (ja kohta myös sinä)

18.12.2018

Viliseekö Instagramisi tuotteita, joista et ollut vielä hetki sitten kuullutkaan? Esittelemme tuotteet, joihin somejulkkikset ja kauneusvaikuttajat hurahtivat – ja niin hurahdat kohta sinäkin.

1. Idän eksotiikkaa: Huda Beauty

Huda Kattan on Dubaissa asuva meikkitaiteilija ja bloggari, joka perusti vuonna 2013 Huda Beauty -nimisen meikkibrändin. Itämaiset trendit, eksotiikka ja aavikon sävyt kiinnostavat nyt ympäri maailman, ja Huda Beauty on noussut sosiaalisen median komeetaksi yli 27 miljoonalla Instagram-fanillaan.

Huda Beauty

Huda Beauty on tunnettu meikkivoiteistaan ja pigmenttisistä luomiväripaleteista, jotka myydään hetkessä loppuun. Smokey Obsession -paletissa on koukuttavat sävyt. 30 e.

2. Välineurheilua: Beautyblender

Meikkivideoiden suosio on tehnyt meikkaamisesta välineurheilua: enää ei ole kyse vain siitä, mitä kasvoillesi levität vaan siitä, miten ja millä sen teet. Kauppoihin on rantautunut meikin tekoon tarkoitettuja apuvälineitä, joiden avulla taviskin onnistuu loihtimaan Youtube-videolta tutun näyttävän meikin. Tavallista meikkisientä huokoisempi ja sivellintä tarkempi Beautyblender tekee ihosta yhtä sileän kuin parhaat Instagram-filtterit.

Beautyblender

Alkuperäinen Beautyblender-meikkisieni on meikkivoiteiden taikasauva. Sillä kuka tahansa voi luoda täydellisen pohjan. 20 e.

3. Tähtien suosikki: Ouai

Jen Atkin on Hollywood-tähtien kampaaja, joka huolehtii muun muassa Kardashianin klaanin hiuksista. Ei siis ihme, että hänen eleettömän tyylikäs muotoilutuotesarjansa Ouai on noussut ilmiöksi julkkisten keskuudessa. Kauniiden pakkausten sisällä on kaiken lisäksi laadukkaita raaka-aineita ja taustalla teknologiaa, joka nopeuttaa hiusten muotoilua
kiireisen arjen keskellä.

Ouai

Ouain myydyin tuote Wave spray lupaa tehdä hiuksista kauniin laineilevat ilman perinteisen suolasuihkeen karheaa ja tahmeaa tuntua. 28 e.

 

Tuo tuliaisia: Kaikki kuumimmat uutuudet eivät ole saatavilla Suomessa edes verkkokauppojen kautta. Pidä silmällä matkustaessasi himoituimpia uusia brändejä: Glossier, Glow Recipe, ColourPop, Fenty Beauty ja Herbivore.

 

4. Skandiminimalismia: Verso

Yksinkertaisuus on valttia myös kosmetiikassa. Verson kaltaiset brändit, jotka karsivat ainesosalistaltaan kaiken ylimääräisen, ovat nyt nousukiidossa. Skandinaaviseen ajatusmaailmaan sopiva koristelemattomuus näkyy myös pakkauksissa, jotka ovat yksinkertaisen pelkistettyjä – ja näyttävät takuuhyvältä Instassa.

Verso

Ruotsalaisen Verson mustavalkoiset pakkaukset ovat uutta ylellisyyttä. Night Cream sisältää tehokasta retinolia. 115 e.

5. Korealainen temppu: Missha

Korealaisten tuotteiden somesuosio perustuu ylivertaisiin koostumuksiin, jotka tuntuvat ja näyttävät iholla virheettömiltä. Verkkokauppojen kasvavan valikoiman ansiosta näitä herkkuja saa koko ajan enemmän myös Suomesta, ja korealaiset kasvonaamiot ovat koristaneet markettien hyllyjä jo pitkään. Tänä vuonna Citymarketiin saapui kokonainen
korealainen ihonhoidon tuoteperhe, Missha.

Missha

Misshan kulttimainetta nauttiva BB-voide on tarpeeksi vaalea suomalaiseenkin makuun ja hinta-laatusuhde voittamaton. 7 e.

6. Oikea kulma: Anastasia Beverly Hills

Olisitko viisi vuotta sitten uskonut, että tarvitset vähintään kolme tuotetta kulmakarvojen meikkaamiseen? Kulmakarva­trendi nosti pelkkiin kulmatuotteisiin erikoistuneen Anastasia Beverly Hillsin omistajan Anastasia Soaren yhdeksi Yhdysvaltojen rikkaimmista naisista. Valtaisan suosion myötä brändi on laajentanut muihinkin meikkituotteisiin, mutta on edelleen maailman seuratuin kulmatrendien näyttäjä.

Anastasia Beverly Hills

Dipbrow Pomade -kulmaväri on Anastasia Beverly Hillsin tunnetuin, jäljitellyin ja myydyin tuote. 27 e.

7. Roolimalli: Maria Hazistefanis

Maria Hazistefanis eli ­@mrsrodial ehti ponnistella ihonhoitobrändinsä menestyksen eteen vuosikymmenen ennen kuin iski kultasuoneen nimetessään vuonna 2010 lanseeratun uutuusvoiteensa nimellä Snake Serum. Tehotuotteesta tuli välittömästi hitti. Yrittäjyydestä ja kovasta työstä kertovassa Overnight Success-kirjassa Maria kertoo, ettei menestystä voi saavuttaa yhdessä yössä.

Glamoxy Snake Serum imitoi käärmeenmyrkyn lamauttavaa vaikutusta iholla häivyttäen ryppyjä. 156 e.

8. Sukupuolineutraali laji

Meikkaaminen tasa-arvoistuu, ja miesten meikkaaminen normalisoituu kovaa vauhtia myös Suomessa. Isotkin brändit ovat uskaltautuneet rikkomaan rajoja ja palkkaamaan tuotesarjojen kasvoiksi miehiä. Youtubesta tunnetuksi ponnistanut Patrick Starr on MAC-meikkibrändin kauneuslähettiläs, vloggaaja Manny Gutierrez taas Maybellinen kampanjakasvo. Fanit ilahtuivat, kun sometähti Jeffree Starin tuotesarja rantautui viime vuonna myös Suomeen.

Maybellinen The Colossal Big Shot Mascara

Maybellinen The Colossal Big Shot Mascaran kampanjakasvoksi valittiin kauneusvloggaaja Manny Gutierrez. 16 e.

9. Halpuutus: The Ordinary

Hinta ei ole laadun tae. Markkinoille on rynninyt tuotteita, joiden hinta ei huimaa päätä mutta laatu on silti kohdallaan. Viime vuoden ilmiöksi nousi The Ordinary, jonka tuotteissa on yhtä tai kahta vaikuttavaa ainetta, kuten retinolia tai C-­vitamiinia. Hinnat vaikuttavat siltä, että niistä on unohtunut yksi nolla. Ei ihme, että tuotteet ovat jatkuvasti loppuunmyytyjä.

The Ordinary

Kotikemistin unelmatuotteissa on kerrottu selkeästi, mitä koostumus sisältää. The Ordinaryn Granactive Retinoid 2% sisältää perinteistä retinolia tehokkaampaa retinoidia. 10 e.

10. Somessa syntynyt: Real Techniques

Maailman suurimmat sometähdet ovat jo ennättäneet vakiinnuttaa julkkisasemansa ja luoda omia kosmetiikkabrändejään. Youtube-pioneerien Sam ja Nic Chapmanin meikkisivellinsarja Real Techniquesista on tullut nopeasti must suurimpien kauneusgurujen videoilla ja Instagram-kuvissa. Näkyvyys on valtaisa, joten niin on tuotteiden suosiokin.

Real Techniques

Real Techniques -sarjan myydyin tuote on Expert Face Brush -meikkipohjasivellin. Erittäin tiheällä harjalla meikki levittyy ammattimaisesti. 12 e.

Lue myös:

Ellen kauneustoimitus testasi vaatekauppojen meikit – 8 vinkkiä!

Valitsimme parhaat päältä: 10 korealaisen kosmetiikan hittiä

Onko luonnonkosmetiikasta klassikkotuotteiden haastajaksi?

teksti Riikka Söderlund
kuvat Isma Valkama
Tilaa Elle

Seuraa Elleä