Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK
Lue koko juttu

Olen aina ollut sitä mieltä, että vaatekaapissa pitää olla perusasiat kunnossa. Joitain täydellisiä vaatekappaleita, jotka toimivat aina. Se täydellinen valkoinen T-paita, housut, (jakku)puku, takki, neule ja juhlavampi mekko, joka istuu kuin hansikas. En sano pikkumusta, sillä värillä ei ole väliä. Jos vaatekaapin saa rakennettua niin, että jokaista edellämainittua on ainakin yksi, niin vaatekriisit ovat muisto vain. Sillä aina on jotain mihin tukeutua silloin kun mikään ei tunnut hyvältä.

Sattuneesta syystä kokemusta (ja virheitä) tässä rakennusurakassa on tullut aika paljon, ja väitänkin olevani melkein asiantuntija kyseisessä aiheessa.

Fakta: täydellisten housujen löytäminen on vaikeampaa kuin sen oikean. Jo pelkästään housujen sovittaminen kiristää hermoja ja sitten kun sen vihdoin tekee, niin kiristäminen ei helpota. Se vain siirtyy alaspäin.

Omalla kohdallani ongelmana on se, etten ole löytänyt niitä jalkoja pidentäviä, reisiä kaventavia ja kaiken lisäksi vielä mukavia housuja etsimisestä huolimatta. Kumma juttu, eikö?

Mutta sinnikkyys palkitaan. Vihdoin löysin oman täydellisen parini. Rekissä ne eivät todellakaan huutaneet, että ota minut, mutta fiksumpi ystäväni katsoi rekkiä syvemmälle ja sai minut kokeilemaan niitä. Se oli siinä. Luulen, että kuulin jopa Marvin Gayen laulavan päässäni Let´s get it on. Ok, ehkä hieman liioittelua, mutta saanko esitellä – täydelliset housut. Andiata ja Anine V.

Takki: Andiata
Housut: Andiata, Anine V
T-Paita: Rue De Femme
Laukku: Gucci

Seuraa myös Instagramissa nimellä Piizu.

 

TallennaTallenna

Piilota juttu
Lue koko juttu

Ennen sosiaalista mediaa itsensä brändäämistä kutsuttiin maineeksi. Suhteiden solmimiseksi ja säilyttämiseksi. Sosiaalinen media antaa meille julkisemman alustan, mutta samaan tapaan kuin ennenkin suhteet, tekemiset ja hyvä maine saavat jalan erilaisten ovien väliin.

Esimerkiksi jokainen Instagramin käyttäjä on tavallaan promottori. Oman itsensä ja brändinsä. Me promoamme omaa maailmaamme, toivomme että muut löytäväisivät sen ja pitäisivät siitä. Miksi muuten kirjoittaisimme kahvikuvaan #coffee. Emmekö muka näe ilman hashtagia mitä kupissa on?

Itsensä brändääminen ja esiintuominen on monien mielestä noloa. Varsinkin meidät suomalaiset on opetettu siihen, ettei saisi nostaa omaa häntäänsä.

Mutta onko siinä mitään väärää. Oman brändin rakentamisenhan väitetään olevan viisasta. Jokainen itseään kunnioittava rekrytoija kun käy läpi potentiaalisen hakijan sosiaalisen median kanavat. Paitsi jos nyt puhutaan kirvesmiehestä, niin sometuksen laadulla tuskin on kovinkaan suurta merkitystä. Kunhan sieltä ei tule vastaan #kirvesmurhaaja.

Toki liian monet, minä mukaanlukien, sulautuvat samaan siloteltuun massaan. Jos selaa Instagramin kuvavirtaa, niin siellä toistuvat aina tietyt kuvat. Latte, jonka pintaan on tehty kanelilla kaunis kuvio, muka huolimattomasti sommitellut designer käsilaukut ja -kengät, ruskeaan paperiin käärityt kukkakimput, täydellinen rantamaisema ja kuntoilukuvat, joissa jännitetään pakaraa juuri oikealla tavalla.

Raja tyrkyn ja päämäärätietoisen välillä on hiuksenhieno. Ja kuka sen sitten päättää kummalla puolella ollaan? Aina on ihmisiä, jotka eivät kuulu omaan fanclubiin. Eikä pidäkään. Monet taas eivät kuulu ollenkaan sosiaalisen median liian isoon yhteisöön, sillä totta puhuen sen kautta ei voi elää hetkessä. Olen tainnut itsekin kuulla useamman kerran lauseen, että mitä jos vain söisit sen ruoan ja unohtaisit sen valokuvaamisen #perfectdinner.

Silti monet Instagram-ammattilaiset voisivat helposti ottaa haltuun jonkun yrityksen somekanavat ja tehdä niihin parempaa sisältöä kuin alan ammattilaiset. Kannattaakin olla ylpeä omasta osaamisestaan, oli se sitten täydellisesti valotettu instagramkuvavirta tai kauniisti tehty mittatilauslaatikosto.

Huppari: Tommy X GIGI (Esimerkiksi: Tommy Hilfiger myymälä Kamppi tai nettikauppa)
Leggarit: Katri Niskanen
Kengät: Other Stories
Laukku: Gucci
Aurinkolasit: Karl Lagerfeld (Specsavers)

Keskeneräistä ja keskinkertaista brändinrakennustyötä voit seurata nimellä Piizu.

Piilota juttu
Lue koko juttu

Muut tekevät mitä pystyvät, rohkeat naiset mitä haluavat. 

Olen aina arvostanut naisyrittäjiä, niitä jotka vastoin kaikkia odotuksia ja ennakkoasenteita perustavat jotain omaa. Niitä, jotka suhtautuvat intohimoisesti tekemiseensä, ottavat päämäärän ja oikeasti tavoittelevat sitä. Toki sama arvostus koskee yrittäjämiehiäkin, mutta jostain syystä itseeni kolahtavat nimenomaan naiset, joilla on munaa.

Yksi tälläinen kolmen voimanaisen rohkea esiinmarssi on suomalainen asustebrändi Lovia. Kolme eri aloilta tulevaa nuorta naista päättivät perustaa yrityksen, jonka ydinajatus oli tehdä teollisuuden ylijäämämateriaalista jotain kaunista ja kestävää. Laukkuja ja koruja.

Lovian laukut tehdään Pohjoismaisista materiaaleista, lohennahasta, ylimääräisistä sohvanahoista, sekä hirvennahasta, jota saadaan kannan kontrolloinnin ylijäämänä. Jokaisella laukulla on oma tarinansa. DNA, joka kertoo koko tuotteen historian materiaaleista aina tekijöihin asti.

Mikä ihana ajatus, että kannan mukanani muutakin tarinaa kuin omaani. Laukkuni Kaski on DNA:n perusteella valmistettu pienessä italialaisessa kylässä kolmen artisaanin pajassa. Sen tekemiseen on käytetty Iskun ylijäämänahkaa, sekä kotimaista hirvennahkaa. Lovian männynkävystä inspiraationsa saanut pronssinen amuletti taas on tehty käsityönä Helsingissä. En voi väittää tietäväni muista laukuistani juuri valmistusmaata enemmän. Se, että laukulla on ihan oma historia, tekee sen kantamisesta jotenkin arvokkaampaa.

Alla olevissa kuvissa näkyy myös kahden muun rohkean ja inspiroivan suomalaisen naisen kädenjälki. Katri Niskanen tekee muotisuunnittelijana tinkimättömästi omannäköistä, tunnistettavaa ja keijukaismaisen kaunista jälkeä. Vaatteet eivät ehkä näytä rekillä juuri miltään, mutta kun ne vetää ylleen, niin niiden taika herää eloon.

KN Collectionin hattujen ja pipojen takana on myöskin vahva daami. Perheenäiti, jolla on erityislaatuista herkkyyttä. Vahvuus kun ei millään tavalla poissulje muita vastakkaiseksi miellettyjä ominaisuuksia.

Here´s to strong women.
May we know them.
May we be them.
May we raise them.

Laukku: Lovia
Mekko: Katri Niskanen
Pipo: KN Collection

Ja näitä ihanien naisten tuotteita kannattaa hoitaa oikein. Katso pieni materiaaliopas tästä.

 

TallennaTallenna

Piilota juttu
Lue koko juttu

Kivannäköisissä ja mukavissa treenivaatteissa tulee paljon helpommin lähdettyä urheilemaan. Ja vaikka kuntoilu ei olekaan välineurheilua, niin oma perse ainakin nousee helpommin sohvasta kun saa pukea päälle jotain mikä sekä tuntuu, että näyttää hyvältä.

Ennen kaikki treenivaatteeni koostuivat mustista trikoista, mustista topeista ja mustista huppareista. Ja vaikka arkipukeutumiseni monesti noudatteleekin oheista linjaa, niin treenivaatteissa liikun aina vain pirteämpään ja värikkäämpään suuntaan.

Jostain syystä olen alkanut viettämään aikaa treenivaatteissa kotonakin. Väitän, että kaikki naiset riisuvat päivän vaatteet päältään viimeistään viisi minuuttia ovesta sisään astumisen jälkeen. Ja koska alastikaan ei viitsi olla, niin hyvät materiaalit, venyvät vyötärönauhat ja kauniit printit toimivat siinä sohvalla ihan yhtä lailla kun lenkkipolullakin.

Ja sitten on tietenkin viikonloppu, jolloin joskus voi laiskottaa. Hauskojen treenivaatteiden avulla voi ainakin näyttää siltä että olisi treenannut, jos vaikka jalka on edellisenä päivänä noussut jossain ihan muualla kuin treenipolulla.

Ylös, ulos ja treenivaatteet päälle.

Juoksuvaatteet Röhnisch

Juoksuvaatteet Röhnisch

Juoksuvaatteet Röhnisch

Treenivaatteet: Röhnisch
Lenkkarit: Adidas

Katso puolapuutreenipostaus tästä.

 

TallennaTallenna

Piilota juttu