Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

Trendikkään pukeutujan vaatekaapista löytyvät nyt nämä vaatemerkit

08.09.2017

Näitä vaatebrändejä ei kannata ohittaa. Tulevia suosikkejasi yhdistää kekseliäisyys, yhdisteltävyys ja helppohoitoisuus.

Garcia Jeansin vaatteet tunnetaan farkun lisäksi yksityiskohdistaan, kuten pitsistä ja kirjailuista. Vaatteita löytyy myös miehille.

1. Garcia Jeans – Luonteikasta farkkumuotia

Mikä: Hollannista tulee ajanmukaisia ja vivahteikkaita muotimerkkejä, kuten Supertrash ja Scotch & Soda. Suomalaiseen makuun sopivin on kuitenkin Garcia Jeans. Mallistojen pääosassa on farkku, jossa on rouheita kulutuksia ja yksityiskohtia. Farkkujen lisäksi 12 kertaa vuodessa ilmestyvissä vaatemallistoissa on persoonallisia yläosia, takkeja, mekkoja ja asusteita.

Tätä et tiennyt: 40 vuotta sitten Italiassa perustetun, sittemmin Hollantiin päätyneen merkin pääsuunnittelija on Simone Rommelaars. Simone haluaa suunnittelemillaan vaatteillaan voimaannuttaa naisia.

Kenelle: Rennolle, vivahteikkaalle pukeutujalle, joka arvostaa käytännöllisyyttä, trendikkyyttä ja kekseliäitä yksityiskohtia. Naisten malliston lisäksi merkillä on kohtuuhintaisia vaatteita myös miehille ja lapsille.

Mistä: Garcia Jeans -vaatteita myyvät tavaratalot ja vaateliikkeet ympäri Suomen.

Marks & Spencerin vaatteissa klassisuus yhdistyy moderneihin trendeihin. Lopputulos sopii arkeen ja juhlaan.

2, Marks & Spencer – Ikoninen brittimerkki

Mikä: Marks & Spencer on vanha ja perinteinen englantilainen brändi, joka on alun perin perustettu vuonna 1884 Penny Bazaariin Lontooseen. Michael Marksin ja Thomas Spencerin luomasta liikkeestä on kasvanut vuosien varrella Britannian rakastetuin vähittäiskauppa, jolla on kansainvälisesti jo 1 382 liikettä. Etenkin iäkkäämpi asiakaskunta on oppinut arvostamaan brändin laadukkaita vaatteita kuten kašmirneuleita. Nuoremmat asiakkaat suosivat brändin alusvaatteita, joiden hinta-laatusuhde on erinomainen. Alusvaatteet ovat erittäin kestäviä, ja rintaliivien kokovalikoima kattaa yli 30 erilaista kuppikokoa ja ympärysmittaa. Joka neljäs brittinainen käyttää merkin sukkahousuja.

Tätä et tiennyt: Mallistot Per Una ja Autograph on tarkoitettu etenkin muotitietoisimmille asiakkaille. Suomessa juuri näitä mallistoja on nähty uimarikaunotar Emilia Bottaksen ja somevaikuttaja Jenni Rotosen yllä. Alexa Chung kiinnitti muotimaailman huomion pari vuotta sitten käyttämällä Marks & Spencerin hametta, ja Britti-Voguessa on myös nähty lähiaikoina juuri Autograph-mallistosta asuja.

Kenelle: Klassisia, helppohoitoisia vaatteita arvostavalle. Etenkin Autograph-merkillä on ajankohtaisia trendisävyjä loistavilla mitoituksilla. Pitkäraajaisille on tarjolla omia housumalleja, ja kokoja löytyy hyvin myös muille vartalonmuodoille.

Mistä: Suomessa brändi on ollut saatavilla S-ryhmän myötä Sokoksella vuodesta 2014 alkaen.

Twinsetin italialainen naisellisuus paistaa esiin muun muassa pitsissä, kukkakuvioissa ja yksityiskohdissa, joihin brändi käyttää muun muassa helmiä ja höyheniä.

3. Twinset – La Dolce Vita -asennetta

Mikä: Twinset-merkin perusti Simona Barbier 90-luvulla italialaisella Caprin saarella. Twinset yhdistää klassiset siluetit nuorekkaisiin trendiprintteihin ja monimuotoisiin materiaaleihin. Romanttisten pitsien ja boheemien tunikoiden vastapainoksi mallistoihin kuuluu myös sporttisempia huppareita sekä elegantteja laukkuja.

Tätä et tiennyt: Twinset on väri- ja kuviovalintojensa takia kuin arjenomaisempi Miu Miu. Koristeellisissa vaatteissa on paljon erilaisia elementtejä, mikä sopii sekä nuoremmille että vanhemmille asiakkaille.

Kenelle: Sinulle, joka rakastat Italian Dolce Vita -meininkiä ja naisellisia helmiä ja höyheniä. Jos satut vielä pitämään klassisista silueteista nuorekkaalla twistillä, merkki on kuin luotu sinulle.

Mistä: Brändiä myydään laajalti ympäri Eurooppaa, ja sitä voi tilata Suomeen brändin oman nettikaupan kautta.

R/H:n juttuja ovat minimalistisuus ja uniikki väripaletti, jossa neutraaleja värejä sekoitetaan pastelliisiin.

4. R/H – Leikkisää kotimaisuutta

Mikä: R/H on suomalainen vaatebrändi, jonka designissa näkyvät vahvat pohjoismaiset elementit. Taiteelliset, graafiset kuviot tulevat hyvin esiin, kun vaatteissa on isoja muotoja; samaa tekniikka käyttää muun muassa ruotsalainen ketjumuotiliike Monki. Brändin perustajat Hanna Riiheläinen ja Emilia Hernesniemi opiskelivat molemmat Aalto-yliopistossa ja yhdistivät myöhemmin luovuutensa (ja sukunimensä brändin nimeen). R/H tuottaa vaatteensa, asusteensa ja kodintekstiilinsä Suomessa ja Virossa. Brändin tunnusmerkiksi on noussut Mickey-kuvio eli Mikki Hiiri -tyyliset mustat korvat sekä käsikuosi, joka nähtiin myös näyttelijätär Thandie Newtonin päällä Meryl Streepin järjestämissä juhlissa.

Tätä et tiennyt: Suunnittelijat haluavat luoda tavallisemman muodon omaaville naisille sopivia malleja, jotta kaikenmuotoiset naiset voivat tuntea olonsa mukaviksi ja itsevarmoiksi. Brändi tarjoaa suoria ja verhomaisesti laskeutuvia malleja, joissa yhdistyy eri tyyppisiä materiaaleja ja kuvioita.

Kenelle: Jos pidät minimalistisista, arkeen soveltuvista mukavista vaatteista, jotka sopivat monen tyyppisille vartaloille. Vahva suositus etenkin, jos myös pohjoismaiset elementit puhuttelevat.

Mistä: R/H on saatavilla muun muassa Stockmannilta, Sokokselta ja kivijalkamyymälästä Helsingin Fredrikinkadulta.

Joustavuus tekee Joseph Ribkoffin vaatteiden käytöstä juhlaa. Vaatteet myös pitävät muotonsa.

5. Joseph Ribkoff – Mukava jetset-tyyli

Mikä: Kanadalainen Joseph Ribkoff on kotelomekkojen edelläkävijä. Ribkoffin joustavat kotelomekot istuvat kiristämättä ja puristamatta. Kauniit korukirjailut ja kuosit kestävät hyvin aikaa. Kankaiden helppohoitoisuus ja laadukkuus yllättää ketjuvaatteisiin tottuneen. Ribkoff onkin monen bisnesnaisen salainen ase työmatkoilla, sillä vaatteet voi heittää matkalaukkuun, eivätkä ne reissun aikana rypisty tai rähjäänny.

Tätä et tiennyt: 60-vuotias merkki on päivittynyt hienosti tähän päivään. Uusi Ribkoff-sukupolvi on löytänyt merkin tavan lähestyä jetset-tyyliä: kerrankin näyttävä look onnistuu ilman kiristävyyttä ja epämukavuutta.

Kenelle: Tyylikkyyttä ja helppohoitoisuutta arvostavalle bisnesnaiselle, joka pitää kekseliäistä leikkauksista. Brändin ikiklassiset vaatteet kestävät hyvin sesongista toiseen.

Mistä: Merkkiä myydään Sokoksella.

Topshop on nykyään entistä kiinnostavampi muotiväen silmissä.

6. Topshop – Kuin suoraan catwalkilta

Mikä: Englantilainen Topshop on nuoremmille asiakkaille suunnattu muotibrändien jälleenmyyjä. Peter Robinssonin vuonna 1964 perustama Topshop tarjoaa hyvin monipuolisia vaatteita ja asusteita laajalla brändikirjollaan. Brändin omaa identiteettiä näkyy trenditietoisille asiakkaille tarkoitetuissa Unique ja Boutique -mallistoissa. Molemmista löytyy innovatiivisia muotoja ja väriyhdistelmiä uusimpien runway-trendien inspiroimana. Kesän Unique-mallisto sai hyvän vastaanoton, kun se esiteltiin muotiviikkojen catwalkilla. Mallisto kuvaa täydellisesti Lontoon katumuodin kulmakiviä leikkisillä väreillään, isoilla muodoillaan ja lapsenmielisillä kuvioillaan, 80-luvun vaikutteilla kuorrutettuna.

Tätä et tiennyt: Topshop on yksi Lontoon muotiviikkojen sponsoreista, ja brändi tekee yhteistyömallistoja Kate Mossin ja Beyoncén kaltaisten julkkisten kanssa.

Kenelle: Nuorekkaalle, muotia seuraavalle naiselle, joka haluaa pukeutua catwalkilla nähtyihin asuihin. Topshopia fanitetaan myös siksi, että ketjusta löytyy yksilöllisiä vaatekappaleita, joilla on helppo erottautua.

Mistä: Suomessa Topshopin vaatteita voi shoppailla netin kautta.

Sargossan Nanna Liv halusi luoda kengän, joka näyttää kauniilta ja viettelevältä mutta tuntuu mukavalta. Näissä korkokengissä jaksat seistä vaikka koko päivän.

7. Sargossa – Ne mukavammat korkokengät

Mikä: Englantilainen Sargossa on onnistunut mahdottomuudessa: valikoimista löytyy korkokenkiä, jotka ovat seksikkäitä mutta mukavia. Brändin perustaja Nanna Liv halusi lopettaa ”no pain, no gain”-ajattelun, jonka mukaan on kärsittävä näyttääkseen hyvältä. Muun muassa Daily Mail ylisti brändin korkokenkiä maailman mukavimmiksi. Kenkiä on tarjolla raikkaissa neutraaleissa väreissä tai koristeellisina. Niitit, soljet, pitsit ja paljetit tuovat naisellisia Etelä-Euroopan elementtejä kauniisiin stilettoihin ja bootseihin. Kengät valmistetaan aidosta lampaan, lehmän ja vasikan nahasta.

Tätä et tiennyt: Kenkien pohja on suunniteltu jalkakirurgien asiantuntevuutta hyödyntäen, ja niissä on otettu huomioon koron pituus, ilmareiät sekä vetoketjun paikka. Merkki onnistui myös kehittämään patentoidun pohjamallin, joka vaimentaa iskuja. Tekniikka on sama, jota NASA käyttää avaruuspuvuissaan.

Kenelle: Jos rakastat niittejä, solkia ja näyttävyyttä mutta vihaat puristavia ja hiertäviä kenkiä.

Mistä: Sargossa-brändiä myydään Suomessa Dots-vaateliikkeissä Helsingissä ja Turussa.

Lue myös:

Uusi lempimerkkisi on löytynyt: Marc Cain

4 syytä: Miksi Cos on muotiväen suosiossa?

Uusi kotimainen IVALO-sovellus on muodin Tinder

 

teksti VIVIAN LINDHOLM ja TARU MARJAMAA
kuvat VALMISTAJAT
Tilaa Elle

Seuraa Elleä