Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

Joko olet kokeillut raakakosmetiikkaa?

08.01.2017

Olet varmasti maistanut raakaruokaa, kuten kesäkurpitsaspagettia tai raakakakkua. Ruoka on kuumentamatonta, ja se tehdään mahdollisimman vähän jalostetuista raaka-aineista. Siis puhdasta ja tuoretta. Mitä jos ideaa hyödyntäisi kosmetiikassa?

Nuori on ihonhoitomerkki, jota voi kutsua raakakosmetiikaksi. Tuotteissa ei ole säilöntä- tai lisäaineita, jotka voivat vähentää raaka-aineiden tehoja. Siksi Nuorin voiteiden, seerumien ja naamioiden sisältämät aineet, kuten A- ja C-vitamiini, päätyvät iholle mahdollisimman puhtaina ja tehokkaina.

Sen takana on suomalainen Jasmi Bonnén.

”Raakaruoka on megatrendi, joten toimme sen kosmetiikkaan. Nuorin idea on freshness.”

Jasmi perusti Nuorin vuonna 2015. Hän on hyvä mainos brändilleen: luonnonvaaleat hiukset kehystävät meikittömiltä näyttäviä kasvoja ja kuulasta ihoa.

Turussa syntynyt Jasmi asui lapsuutensa Libyassa, valmistui Helsingin Kauppakorkeakoulusta ja muutti Kööpenhaminaan, jossa hän työskenteli L’Oréal-kosmetiikkajätillä. Viime vuonna hän asettui New Yorkiin.

Nuori on silti pohjoismainen merkki. Tuotteet tehdään Sjællandin saarella Tanskassa ja nimi on suomea.

”Alkuperäinen nimi olikin varattu, ja nykiläisen designtoimiston suomalainen harjoittelija ehdotti Nuoria. Siinä kiteytyy ideologiamme: tanskalainen sana nu eli uusi, englannin kielen nourishment eli ravinto ja japanilainen terveyslevä, nori”, Jasmi kertoo.

Nuori-tuotteita myy Suomessa Naturelle, Bulevardi 24, Helsinki, ja nettikauppa naturelle.fi.

Saara Ritvos
Kuva Nuori
Tilaa Elle

Seuraa Elleä