Tämä sivu käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa, mainosten personoinnissa ja liikenteen analysoinnissa. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja
OK

Food & Health

 

Kylminä ja koleina aamuina on ihana aloittaa päivät lämpimällä aterialla. Olen taas viime viikkoina innostunut uudelleen puuroista ja olenkin aloittanut aamuni lähes poikkeuksetta herkullisella kaurapuurolla. Kattilassa kiehuu helposti koko perheelle puuro, joskin perheen pienin ei vielä saa ateriansa joukkoon muuta kuin banaania ja tilkan maitoa. Perheen muiden jäsenten joukossa suosikiksi on noussut tämä kookos-taateli puuro, jota olen tehnyt jo useamman kerran. Ajattelin jakaa teillekin ohjeen, sillä kyseessä on todella helppo, nopea ja herkullinen aamiainen. Jokainen voi lisätä puuronsa päälle mitä haluaa, omien makumieltymysten mukaan. Itse lisään päälle yleensä soijajogurttia, tuoreita marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä tai erilaisia superfoodjauheita.

Kookos-taatelipuuro

Kaurapuuroa

Kookossoijamaitoa

Voimaruoka 360 Kookos (voi jättää halutessaan pois)

Nokare voita

Pehmeitä Taateleita

Keitä kaurapuuro kookossoijamaitoon kattilassa. Lisää halutessasi joukkoon kauhallinen (n.1dl) Voimaruoka proteiini- ja superfoodsekoitusta. Itse käytän yleensä vaniljan- tai kookoksenmakuisia Voimaruokasekoituksia. Kun puuro on kiehunut lisää joukkoon nokare voita sekä pilkotut taatelit. Lisää puuron päälle haluamiasi marjoja, hedelmiä, pähkinöitä yms. Ready to enjoy!

 

Suosikkiaamiaiseni on itsetehty smoothiebowl tuoreilla marjoilla ja hedelmillä. Näiden lisäksi tykkään ripotella smoothiebowlin päälle erilaisia pähkinöitä ja siemeniä. Olen etsinyt kaupasta terveellistä granolaa, joka sisältäisi mahdollisimman paljon siemeniä ja kuivattuja hedelmiä mutta mahdollisimman vähän viljaa tai lisättyä sokeria. En ole kuitenkaan löytänyt sopivaa vaihtoehtoa itselleni, joten päätin tehdä oman granolasekoituksen. Näin ainakin saa juuri sellaisen granolan, mistä itse tykkää. On muutenkin helpompaa tehdä kerralla isompi määrä valmista granolaa, sen sijaan, että joka kerta avaa kymmenen eri pussia siemeniä ja pähkinöitä erikseen.

My favourite breakfast is a smoothiebowl with fresh berries and fruits. I also like to add some nuts and seeds on top. I have tried to find a healthy granola mix with lots of nuts & seeds, but haven`t found anything I like. I feel that most of the granolas you can buy from stores, contain a lot of wheat and added sugar. That is why I decided to make my own granola mix! This granola contains all the ingredients I like. 

Minun suosikki granolasekoitus:

– cashew- ja pekaanipähkinöitä

– taateleita & kuivattua aprikoosia 

– mulpereita 

– kookos- ja manetelilastuja

– chia-, hampun- ja auringonkukansiemeniä

***

My favourite granola:

– cashews & pecans

– dates & apricots

– mulberries 

– coconut- & almond flakes

– chia-, hemp- and sunflower seeds

 

*Postaus toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Dr Oetkerin kanssa

Perjantai-ilta on ajankohta, jolloin pitkän viikon jälkeen ei jaksa tehdä mitään muuta kuin vain rentoutua. Silloin varsinkin ruoanlaitto on yksi arjen askare, josta meidän perhe luistaa mielellään. Meille onkin enemmän sääntö kuin poikkeus, että perjantaisin haetaan take-awaytä tai mennään jonnekin ulos syömään. Viime viikonloppuna Dr Oetker halusi kuitenkin tarjota meille helpon viikonlopun aloituksen, tarjoamalla heidän uutuus Veggie pizzojaan päivälliseksi. Oli ihanaa kun ei tarvinnut tuskastella ruoanlaiton suhteen vaan nopea ja maukas päivällinen valmistui helposti. Täydellinen aloitus viikonlopulle!

Kirjoitin blogissani vuoden alussa, että aion vähentää lihansyöntiäni huomattavasti tänä vuonna. Tästä syystä olinkin enemmän kuin iloinen kun pääsin blogin kautta testaamaan näitä Dr Oetkerin Veggie pizzoja. Meillä oli illallispöydässä tällä kertaa Aromatic Dream Veggie pizza, jossa täytteenä on käytetty “vegejauhelihaa” eli venhäproteiinia. Tämän lisäksi pizzasta löytyi muita kasvisherkkuja kuten paprikaa ja maissia. Rehellisesti sanottuna olin aluksi hieman epäileväinen pizzan maun suhteen, mutta maistettuani sitä oli täysin myyty! Hennosti tulinen texmex-vegepizza sai minulta täydet pisteet! Harvoin valmispizzassa (saatika vegepizzassa) on näin runsaasti täytettä ja paljon makua.
Koska mieheni on varsinainen “lihansyöjä”, en viitsinyt hänelle edes sanoa, että syömme illalliseksi vegepizzaa. Kerroin hänelle, että syömme jauhelihapizzaa ja hyvällä ruokahalulla hän söikin koko pizzan. Hieman naurahdellen totesin hänelle jälkeenpäin, että syömämme pizza oli muuten vegepizzaa. Reaktio oli sama kuin minulla, todella yllättynyt! Voin kyllä lämpimästi suositella testaamaan Dr Oetkerin vegepizzaa. Maku on ihana ja samalla saat hieman helpotusta arjen keskelle kun voit skipata yhden ruoanlaittokerran. Tämä pizza varmasti maistuu koko perheelle!

Kurkista myös upean Char & the Cityn blogiin, jossa veggie pizza pääsi tarjolle hänen järjestämillään illanistujaisilla.

Tähän aikaan vuodesta meistä monet saattavat olla pimeyden vuoksi uupuneempia ja stressaantuneempia kuin yleensä. Myös vastustuskykyämme koetellaan kovasti kun flunssat ja muut taudit jylläävät ympärillämme jatkuvasti. Tämän vuoksi on tärkeää takankata kehoomme hyviä ravintoaineita ja vitamiineja. Suosin omassa ruokavaliossani paljon luonnon omia superfoodeja kuten esimerkiksi marjoja, pähkinöitä, pinaattia, avocadoa ja parsakaalta. Enkä tankkaa näitä kehooni vain niiden terveysvaikutteiden vuoksi vaan ihan yksinkertaisesti myös maun vuoksi. Terveellinen on myös herkkua! 🙂

Espanjassa olessamme söin kerran yhdessä lounasravintolassa herkullisen superfood salaatin ja aina siitä lähtien olen yrittänyt jäljennellä parhaani mukaan tätä herkullista salaattia. Nyt haluan jakaa myös teille oman versioni tästä salaatista. Itse laitoin salaattiin hurjan määrän erilaisia raaka-aineita, mutta vähempikin riittää. Suosittelen kuitenkin näkemään vähän vaivaa ja paahtamaan porkkanaa (tai bataattia, punajuurta palsternakkaa yms.) uunissa, sillä se tuo ihanan makeahkon lisän salaattiin. Suosittelen myös fetana käyttämään “kunnon” kreikkalaista fetaa, jonka voi murustaa salaattiin. Se sopii maultaan mielestäni paremmin tähän kuin tavalliset salaattifetakuutiot. Ravintorikas lounas olkaas hyvä:

Superfood Salad

Tuoretta pinaattia / Fresh spinach

Parsakaalta / Broccoli

Porkkanaa (paahdettuna uunissa) / Carrots (roasted in the oven)

Avocadoa / Avocado

Fetaa / Feta Cheese

Quinoaa / Quinoa

Granaattiomenaa / Pomegranate

Cashew pähkinöitä / Cashews

Pekaani pähkinöitä / Pekans

Aurinkonkukan siemeniä / Sunflower seeds

 

 

Tilaa Elle

Seuraa Elleä